وحيد موسائيان: من از نسل سوخته فيلمسازان هستم : :: سينمای ما :: بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر
سينماي ما | سينماي جهان
       دوشنبه 12 بهمن 1388 - 0:16         


وحيد موسائيان: من از نسل سوخته فيلمسازان هستم


وحيد موسائيان: من از نسل سوخته فيلمسازان هستم

نشست نقد و بررسي "گوشواره" با حضور هوشنگ مرادي كرماني فيلمنامه نويس، وحيد موساييان كارگردان، رويا تيموريان و مسعود رايگان بازيگران و شهريار اسدي فيلمبرداربدون حضور روح اله براري تهيه كننده فيلم صبح امروز در سينما فلسطين برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سايت "سينماي ما" رامتين شهبازي اجراي اين جلسه را بر عهده داشت.
هوشنگ مرادي كرماني:
-"گوشواره" داستان كوتاهي بود و بسياري از دوستان باور نمي كردند كه بتوان از اين داستان فيلم 80، 90 دقيقه ساخت.ائشتن اين فيلمنامه براي من تمرين بود و اين فيلمنامه را براي گرفتن نمره ننوشتم اما فكر مي كنم نمره قبولي گرفته ام.
- به قول كيارستمي، داستان هاي من فيلم هايي است كه روي كاغذ مي سازم. دوست داشتم كارگردان يا بازيگربشوم اما چون فقط در نويسندگي استعداد داشتم، فيلم هايم را روي كاغذ مي سازم.
- طنز و تراژدي در نوشته هاي من در كنار هم است.اما سعي كردم غم ها را طوري تعريف كنم كه آزار دهنده نباشد.
- اين فيلم نبايد تماشاگر را به گريه بياندازد. اگر كارگدان ديگري اين داستان را تبديل به قصه مي كرد، يك فيلم اشك‌الود مي ساخت اما من به آقاي موساييان گفتم كه اين شخصيت نبايد در فيلم گريه كند.
- در حقيقت "گوشواره" يك افسانه امروزي است.
وحيد موساييان:
- مسير فيلمسازي من تغيير نكرده است.
- اين داستان فوق العاده بار فرهنگي داشت.
- به دسته‌بندي اين فيلم در ژانر كودك معتقد نيستم.
- در تمام مدت فيلمبرداري آقاي مرادي كرماني حضور داشتند و تا انتهاي كار هم تغييراتي در فيلمنامه مي داديم.
- من جز نسل سوخته فيلمسازان هستم. در حال حاضر جايگاه فيلمسازان فرهنگي اصلا مشخص نيست و عرصه براي ساخت اين نوع فيلم ها بسيار تنگ شده است. سينما در قبضه فيلم هايي است كه تنها نشانه هايي از عناصر بعد از انقلاب دارند.
شهريار اسدي:
تلاش كردم، نوعي توناليته رنگي در فيلم وجود داشته باشد اما اين كپي كه در اين سينما به نمايش درآمد، درزماني كه من حضور نداشتم، آماده شده و مورد قبول من نيست.
مسعور رايگان:
- در ساسر دنيا از لهجه هاي مختلف در فيلم ها استفاده مي شود و اين كار بر اساس طراحي شخصيت ها انجام مي گيرد تا آنها باورپذيرتر شوند.
- بازيگر يك حرفه است و بازيگر بايد تمام تصورات را نسبت به خود بشكند.
- بلندي و كوتاهي و متراژ نقش براي من اهميت ندارد اگر احساس كنم در فيلمي مي توانم نقشي را بازي كنم كه تاثير گذار باشد حتما آن را قبول مي كنم.
رويا تيموريان:
فيلم هاي موسائيان با تمام نقاط قوت و ضعفي كه دارد فيلم هاي روان و سلامتي است . نقش من در اين فيلم به اندازه كافي لطافت و ظرافت داشت.
- چهره اين زن شكسته و رنجيده بود و هشچ جذابيت سينمايينداشت اما مي توانست با عشقي كه نسبت به فرزند خود دارد زيبايي واقعي احساس يك مادر را نشان داد.






به روز شده در : سه‌شنبه 17 بهمن 1385 - 11:37

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

آلبوم عکس های جشنواره

باران کوثری

باران کوثری سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد (عکس: یلدا ذبیحی)
قبلی
باران کوثری سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد (عکس: یلدا ذبیحی)


دوشنبه 23 بهمن 1385 - 7:34

Second Films Contest

Short Films Contest
* آن بالا كنار جاده
* الو ... رضا
* پا برهنه تا صبح
* پرواز كنار صندلي قرمز
* پشت سر من
* پيرمرد و خط
* جاي دوست، جاي دشمن
* رستوران متروك
* زن تنهاي جخوف
* شكرستان
* صفر درجه
* عروسك گمشده
* فاصله
* مترسك
* محدوه دايره
* وزن بودن
* ويزيت
* يك اتفاق ساده
* يك روز زيبا

Documentary Films Contest

Guest
* آخرين ملكه زمين
* آرامش در ميان مردگان
* آن سه
* پاپیتال
* پايان راه
* چهار انگشتی
* خدا نزدیک است
* رامی
* راننده تاكسي
* رمز
* روايتهاي ناتمام
* روز باران
* ساعت 25
* گاهي واقعي

First Films Contest
* آخرین ملکه زمین
* آدم
* آرامش در ميان مردگان
* آن سه
* اخراجی‌ها
* باز هم سیب داری؟
* پابرهنه در بهشت
* پاپیتال
* پایان راه
* خدا نزدیک است
* رامي
* روایتهای ناتمام
* گاهي واقعي
* گناه من
* مصائب دوشيزه
* نیما یوشیج

International Cinema Contest
* آخرین روزهای سوفی شول
* آشوب
* بابی
* به پدر سلام کن
* پدر و پسر
* رنگ از خود گذشتگی
* شعبده‌باز
* فانوس دریایی
* فیلم ، آسپرین و لاشخورها
* قديسان و سربازان
* قلب زیر تیغ
* كارديا
* گمشده در آمريكا
* مایه خرسندی
* ملكه رودخانه
* ملكه شياطين
* من و دبورا
* وندي عزيز
* هاله
* هتل هاراباتی

Iranian Cinema Contest
* آدم
* آفتاب بر همه یکسان می‌تابد
* اتوبوس شب
* اخراجی‌ها
* اقلیما
* باز هم سیب داری؟
* بچه‌های ابدی
* پابرهنه در بهشت
* پاداش سكوت
* پارک وی
* تک درختها
* دست هاي خالي
* رئیس
* روز بر می آید
* روز سوم
* سبیل مردونه
* سنتوري
* سنگ، کاغذ، قیچی
* قاعده بازي
* قفل ساز
* گوشواره
* مثل يك قصه
* مخمصه
* مصائب دوشيزه
* مینای شهر خاموش
* نقاب

عناوين خبري
  •   اولین بار در سایت سینمای ما؛ اسامی کاندیداهای دریافت سیمرغ بلورین بیست و پنجمین جشنواره فجر / پیشتازی «روز سوم»، «اتوبوس شب» و «خون بازی»/ ناکامی بزرگ «سنتوری» و «پاداش سکوت» در دریافت سیمرغ بلورین
  •   «اخراجي‌ها» صدرنشين آراي مردم است
  •   داریوش مهرجویی : اصلاحات فيلم بعضي‌ها مصلحتي و بعضي‌ها سليقه‌اي بود ولي آن‌چنان زياد نبود
  •   وحيد موسائيان: من از نسل سوخته فيلمسازان هستم
  •   دو بزرگداشت و يازده كليپ
  •   رخشان بني‌اعتماد: از دیدن بعضی از پلان های باران اذیت می شدم
  •   كارگردان "قفل ساز": نمي دانم كجا هستم
  •   برنامه سينماهاي بيست و پنجمين جشنواره فيلم فجر
  •   افتتاحیه ای متفاوت برای بیست و پنجمین جشنواره
  •   نمايش 15 فيلم بلند ايراني در اولين روز جشنواره بين المللي فيلم فجر

  • news jashnvare
     
          
    سینمای ما- اسامی کاندیداهای دریافت سیمرغ بلورین بیست و پنجمین جشنواره ئفجر اعلام شد. باقی کاندیداها در اخبار بعدی در سایت سینمای ما خواهد آمد.


     
          
    نتايج آراي استخراج شده براي انتخاب فيلم برگزيده تماشاگران در بخش مسابقه سينماي ايران (سوداي سيمرغ) و فيلم‌هاي غير ايراني (جام جهان نما، جلوه‌گاه عشق و در جست‌وجوي حقيقت) در پنجمين روز جشنواره توسط دبير ستاد انتخاب فيلم برگزيده تماشاگران فجر 25 اعلام شد. ...


    استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

    كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.